Sabtu, 30 November 2013

Koleksi lawak Ajoi 1 ~ 10

1. Ajoi. Doktor dan sudu

Doktor: Encik Ajoi kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Ajoi : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor: Kenapa?
Ajoi: Rumah saya ada dua sudu je

2. Ajoi dan cermin

Ajoi sedang berjalan-jalan, tiba-tiba dia terjumpa sebuah cermin kecil elok terletak di atas tanah. Ajoi memungut cermin tu dan melihat ke dalam cermin itu.
Tiba-tiba, dia tersentap abis..
“Ceh..!! Buruk giler gambar nih, patutlah tuan dia buang camtu jer."


3. Ajoi pegi Perancis

Satu hari Sumardi terjumpa Ajoi dan isteri di parking kereta di Seremban.
Sumardi: Ajoi lu gi mana?
Ajoi: “Gua dan isteri gua sedang mengikuti kursus bahasa Perancis”.
Sumardi: “Watper lak? Ko bukan peminat Euro France kan?”
Ajoi: “Cenggini, aku baru ambil seorang bayi Perancis sebagai anak angkat. Jadi aku ngan wife belajar dulu bahasa Pancis supaya senang kitaorang nak berkomunikasi bila dia dah besar nanti..”

4. Ajoi dan hujan

Ajoi: “Nak, tolong keluar dan siram pokok bunga kat luar tu..!”
Anak Ajoi: “Tapi ni tengah hujan lebat ni pak!”
Ajoi:”Pakailah baju hujan…”

5. Ajoi naik bas 2 tingkat

Semasa dari JB ke KL, Ajoi menaiki sebuah bas dua tingkat. Inilah kali pertama dia naik bas dua tingkat. Setelah bertanya ini-itu pada penumpang lain, akhirnya dia memberanikan diri untuk duduk di tingkat atas bas itu. Namun tak lama kemudian ia turun dengan tergopoh-gopoh.
“Mengapa ko tak duduk saja di atas?”, tanya seorang penumpang.
“Ko gila apa?! Kat atas takde pemandu doh!”, jawab Ajoi.

6. Ajoi dan isteri

Selepas makan, isteri Ajoi dan anak perempuannya bersama-sama membasuh pinggan di dapur, manakala Ajoi dan anak lelakinya sedang menonton TV di ruang tamu. Tiba-tiba, terdengar bunyi pinggan pecah dari arah dapur, kemudian senyap.
Ajoi melihat anak lelakinya dan berkata, “Pasti mak ko yang pecahkan pinggan itu.”
 “Cam mana ayah tahu?” tanya anaknya.
“Sebab aku tak dengar mak ko marah orang lain” jawab Ajoi.

7. Ajoi dan isteri 2

Isteri Ajoi sedang memasak di dapur. Ajoi yang ada kat sebelah membebel tak berhenti – henti.
“Pelan – pelan sikit…api besar sangat tu…!!, ikan tu hangus nanti…cepat balikkan, minyak banyak sangat ni..!!!
Isterinya pun menjawab “Saya tau masaklah…awak jangan membebel boleh tak…??”
Ajoi dengan cool je jawab “ Saya cuma nak bagitau perasaan saya bila awak membebel semasa awak duduk kat sebelah ketika saya memandu”.

8. Ajoi dan pemandu bas

Sebuah bas yang penuh dengan penumpang sedang laju menurun jalan yang curam, ada seorang lelaki mengejar bas tu dari belakang.
Ajoi pun keluarkan kepala ikut tingkap dan berkata “ Weeiiii dah la tuh bro, tak mungkin ko dapat kejar bas ni…!!”
Orang tersebut menjawab “ Nak tak nak aku kena kejar…” Dengan nafas yang tersekat – sekat dia berkata “ Sebab akulah pemandu bas ni…!!!”

9. Ajoi dan babi

Ajoi sedang memandu kereta, ketika sedang menikmati pemandangan. Tiba –tiba Sumardi yang memandu dari arah yang bertentangan membuka tingkap dan menjerit dngan kuat “Baabbiiiii”
Ajoi pun bengang dan terus membuka tingkap dan memaki “ Ko tu yang babiii…!!” Baru saja selesai memaki kereta Ajoi terbalik sebab langgar babi lintas jalan.

10. Ajoi dan anak

Ajoi: Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer…! Apasal hah?
Anak: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat
budak budak  lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adik jer, bintang dah
abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan