Khamis, 28 November 2013

10 Senarai antivirus terbaekkk..

Salam...kat sini ada senarai 10 antivirus terbaik...ada yang berbayar  dan ada yang percuma...so apa pilihan korang mana yang guna komputer mahal dan ada budget tentulah guna yang berbayar...tul tak   ?? Cam aku ni guna yang free je...aku guna Avast so korang guna apa ??? So jom kita layanzzz...



1.      AVG Anti-Virus Free 2013


AVG Anti-Virus Free menawarkan pelindungan yang standing dengan produk-produk komersial lainnya, walaupun ia merupakan software anti-virus percuma. Kekurangannya adalah jika ia di-install pada komputer yang sudah terkena virus, walaupun begitu ia tetap melakukan pekerjaan yang baik. Jika anda menginginkan perlindungan antivirus yang bagus dan percuma, ini adalah
Pilihan yang baik. Dikatakan yang terbaik dalam hal pencegahan malware tetapi dalam bab penghapusan malware ia cerada selepas Norton dan Bitfender.


2.      Norton Anti-Virus 2013



Norton Anti-Virus  mengalahkan produk-produk antivirus lainnya dalam bab penghapusan malware. Ia menawarkan perlindungan berlapis dan dapat menghalang pelbagai serangan baru, sebagai software anti virus yang berbayar, Norton Antivirus 2013 boleh dikatakan pilihan yang terbaik. 



3.      Bitdefender Antivirus Plus 2013




Merupakan salah satu antivirus dalam penghapusan malware sesudah Norton, Bitdefender Antivirus Plus  dapat melakukan semua yang sepatutnya dilakukan oleh antivirus bahkan ada yang mengatakan ini adalah antivirus terbaik yang pernah dihasilkan. Bitdefender juga adalah antivirus yang berbayar.

4.  Avast! Free Antivirus 8



Salah satu kelebihan Avast! Antivirus adalah sandboxing automatiknya, jika file yang dianggap mencurigakan. Sandboxing memperbolehkan program tersebut dijalankan, tetapi mencegah program tersebut dari melakukan hal –hal yang berbahaya. Avast! Free Antivirus 8 adalah salah satu antivirus percuma yang terbaik.



5.      McAfee Antivirus Plus 2013




McAfe Antivirus adalah software antivirus melinungi computer dan penggunanya selama bertahun –tahun. Walaupun prestasinya merudum pada tahun 2010 tetapi setelah diambil alih oleh Intel ia kembali menunjukkan peningkatan dalam software antivirus. Merupakan softare antivirus berbayar dan angat baik dalam bab perlindungan phishing.



6.  Kaspersky Anti-Virus 2013



Kaspersky Anti-Virus  adalah software antivirus berbayar yang memiliki klebihan dalam perlindungan phishing dan penghapuan malware, malah jika ada file yang mncurigakan atau berbahaya, kaspersky secara automatic akan meng-upload file tersebut untuk dianalisis, ia juga dapat meng-scan traffic messenger yang datang dan secara automatic menghalang malware.


7.  Webroot Secure Anywhere Antivirus 2013



Webroot Secure Anywhere Antivirus 2013 adalah antivirus berbayar yang memiliki ukuran softare yang ringkas, oleh sebab itu cara instatalasi sangat mudah dan cepat. Scanningnya cepat dan baik dalam bab pencegahan dan menghalang malware.



8.  Panda Antivirus Pro 2013
Merupakan antivirus berbayar yang memiliki keunggulan lain jika dibandingkan dengan antivirus lainnya, seperti firewall, collective intelligence dan online backup. Memiliki interface yang penuh warna, firewall, network management dan safe browser.



9.      Trend Micro Titanium Antivirus 2013


Trend Mikro mempunyai semua yang diperlukan untuk keelamatan anda. Selain antivirus. Trend Micro 2013 juga mempunyai spam filtering, phising protection, firewall booster dan banyak lagi. Ia juga didatangkan dengan harga hanya untuk antivirus saja. Cukup baik dalam pembersihan system, pencegahan dan penghapusan malware.



10.     Comodo Antivirus  2013



 Sebenarnya Comodo Antivirus dalam package full belum ada, walaupun antivirus sebelumnya iaitu Comodo Internet Security Pro telah dibuat. Ia software percuma yang boleh didownload dari laman webnya. Comodo mendapat award daripada aplikasi Firewallnya yang memberikan perlindungan yang cukup kuat dari pada serangan online seperti spam, Trojan dan malware. Salah satu software terbaik yang ditawarkan Comodo adalah Comodo Cleaning Essentials, ia merupakan software antivirus portable jika komputer anda tidak boleh install antivirus akibat virus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan